top of page
Inbal Photo.jpg

נעים מאוד

לפני שלוש ומשהו שנים החלטתי לפתוח את הבלוג שלי טה-דה! כאן אני משתפת ברעיונות כיפים ליצירה, מדריכי סטיילינג לבית ואוכל טעים ופוטוגני שאני אוהבת להכין. להמשך קריאה..

אתם מוזמנים לדפדף, לקבל השראה, לשתף חברים, לשאול ולהגיב :)

ענבל

הישארו מעודכנים

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Pinterest

חולה על עיצוב?

איזה קטע, גם אני!

רוצה להישאר בעניינים?

להצטרפות 

תודה ששלחת!

חיפוש באתר

פוסטים חמים

תגיות

אינסטגרם

סופגניות של הביוקר במינימום מאמץ {מסופגניות קנויות}



חנוכה, חג יפה כל כך! אז חנוכה הגיע והערב כולנו נדליק נר ראשון. חנוכה הפך לאחד החגים האהובים עליי, בזכות האווירה החורפית, המשפחתיות הנעימה והאוכל הכי הכי טעים!

כבר לפני החג הן מתחילות לצוץ בכל פינה, חלונות הראווה מתמלאים מדי יום בסופגניות נוצצות, מעוטרות, גדושות ומדיפות ניחוח מתוק וחגיגי, בטח לחלקכם כבר יצא לדגום כבר כמה מהן, אבל אני תמיד מתאפקת עד לערב החג הראשון, שומרת את הקלוריות לארוחת שחיתות.

אני לא מאלו המסתפקים בסופגניית ריבה צנועה, כי אם כבר להתפנק, אז עד הסוף. הפוסט הבא הוא לא ממש מתכון, יותר הצעות הגשה. קחו סופגניות, הכי פשוטות שיש, קנויות, או כאלו שהכנתם לבד ושדרגו אותן בעצמכם לסופגניות רושם משגעות ומושחתות!

אז בואו נתחיל - איך לשדרג סופגניות פשוטות, שאפשר להשיג בכל סופר, מאפייה או קונדיטוריה.

אם לא ידעתם, אז ברוב הסופרים והקונדיטוריות אפשר להשיג סופגניות ללא מילוי. אני קניתי כאלו סופגניות ריקות כדי למלא בקרמים ובמילויים האהובים עליי, אבל לכל אחת מהסופגניות המשודרגות שלי צירפתי קיצור דרך. שנתחיל?


תותים במסקרפונה - סופגניית ריבה מצופה בקרם שמנת מסקרפונה ותותים טריים! ההשראה לשילוב הזה מגיעה מהקינוח האהוב עלינו 'תותים מסקרפונה' של מסעדת 'קפה איטליה'. ממלאים את הסופגניה בקונפיטורת תותים/פירות יער שאתם אוהבים (אני אוהבת את הקונפיטורות של Bonne) עורמים תלולית מהקרם ומשטחים בעזרת כף על פני הסופגניה (קצת כמו שמורחים חומוס בצלחת) ומפזרים מעל פרוסות תותים וחתיכות שוקולד לבן.

קרם מסקרפונה:

250 גר' גבינת מסקרפונה

60 גרם (1/2 כוס) אבקת סוכר 

250 מ"ל שמנת מתוקה 38%

גרידה מחצי תפוז או לימון

בקערת מיקסר עם וו הקצפה מקציפים גבינת מסקרפונה ואבקת סוכר במהירות נמוכה-בינונית במשך כדקה, עד שמתקבלת תערובת אחידה. מגבירים את מהירות המיקסר ומוסיפים את השמנת המתוקה בזרם דק, תוך כדי הקצפה מהירה. ממשיכים להקציף עד שמתקבלת קרם אחיד ויציב, ולבסוף מערבבים פנימה בעדינות את גרידת התפוז.

קיצור דרך: השתמשו בסופגניות ריבה מוכנות וצפו אותן בקרם המסקרפונה והתותים.


שוקולד ערמונים - סופגניה חורפית ומושחתת במילוי קרם שוקולד מריר וערמונים ומזוגגת בגנאש שוקולד מריר ושברי פולי קקאו. אם יצא לכם לבקר באירופה בחורף, בטוח נתקלתם במוכרי הערמונים הפזורים בכל פינה ומפיצים ניחוח ערמונים קלויים באויר. אז לכבוד משוגעי הערמונים שבקהל הרכבתי סופגניה שוקולדית ועשירה. ממלאים בהרבה קרם שוקולד וערמונים, טובלים את הסופגניה בגנאש שוקולד מריר ומפזרים מעל שברי פולי קקאו. 

גנאש שוקולד מריר:

200 גר' שוקולד מריר

250 מ"ל שמנת מתוקה

מחממים את השמנת במיקרו כדקה עד שהיא חמה מאוד. יוצקים על השוקולד המריר. ממתינים 1-2 דקות שהשמנת החמה תמיס את השוקולד ומערבבים. במידה והשוקולד לא נמס לגמרי מחממים כמה שניות במיקרו לפי הצורך.

קרם שוקולד ערמונים:

200 גרם ערמונים בואקום 

1/2 1 כוסות חלב

1/4 כוס סוכר

40 גרם שוקולד מריר

1/3 כוס שמנת מתוקה

בסיר קטן מבשלים את הערמונים והחלב עד לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים כ-40 דקות עד שהערמונים רכים מאוד וסופגים רוב את החלב (תבדקו מדי פעם שהם לא נשרפים). מרסקים את הערמונים למחית חלקה עם 3-2 כפות מהחלב בעזרת בבלנדר מוט או מעבד מזון. בקערה קטנה מחממים במיקרו שמנת ושוקלד מריר עד להמסה מלאה של השקולד. מערבבים היטב יחד עם קרם הערמונים

קיצור דרך: ותרו על קרם הערמונים וצפו בגנאש שוקולד בסופגניות מוכנות עם שוקולד מוכנות או מלאו את הסופגניות בממרח שוקולד ואגוזים.


מרנג לימון - סופגניה במילוי קרם לימון חמצמץ ומרנג ברולה. עורמים כף גדושה מהמרנג על כל סופגניה ומעצבים בזריזות (כדי שהמרנג לא יתקשה) לשפיצים בעזרת כף - נוגעים במרנג ומושכים את הכף אחורה להיווצרות שפיץ, חוזרים על הפעולה עד שהתסרוקת נאה בעיניכם. משחימים את המרנג קלות בעזרת ברנר (מבער) או תחת תנור מחומם במצב גריל. את המתכון למרנג תוכלו למצוא באתר המדהים 'מתוקים שלי'- כאן.

קרם לימון:

4 חלמונים 

1/2 כוס סוכר 

1/4 כוס גרידת לימון + 1/3 כוס מיץ לימון טרי 

75 גרם חמאה רכה

טורפים יחד בקערה חלמונים, סוכר, גרידה ומיץ לימון. מבשלים את הקרם עד להסמכה כ-7-10 דקות, על בן מארי - מחממים בסיר מעט מים ומניחים את הקערה מעל, כך שתחתית הקערה לא תיגע במים החמים. כשהקרם סמיך מסירים מהאש, מסננים ומערבבים פנימה חמאה. מניחים ישירות על הקרם ניילון נצמד (כך שכל הקרם יגע בניילון) ומקררים במקרר לפחות 3 שעות.

קיצור דרך: לא רוצים להסתבך עם מרנג? אין בעיה - השתמשו בממרח מרשמלו (ניתן להשיג כאן)


קופי אנד קרים - סופגניה משכרת במילוי קרם שוקולד לבן מזוגגת בזיגוג קפה ושוט של ויסקי. ממלאים את הסופגניה בגנאש שוקולד לבן. טובלים בזיגוג קפה ומכאן השמיים הם הגבול. מעל מזגתי גנאש שוקולד ופיזרתי חתיכות בראוניז לעוד קצת שוקולדיות ולמבינים שבינינו, לגמרי אופציונלי, שוט קטן של ויסקי. ניתן לקנות פיפטות פלסטיק בחנויות אפיה ובחנויות חד פעמי.

זיגוג קפה:

100 גר' אבקת סוכר

1 כפית חלב

1/2 כפית קפה חזק

מערבבים יחד בקערה קטנה את המרכיבים עד לתערובת חלקה. הוסיפו עוד סוכר במידה והזיגוג נוזלי מדי, או מעט חלב אם המקרם סמיך מדי (הזיגוג צריך להיות ניתן למריחה, ולא דליל). 

גנאש שוקולד לבן:

200 גר' שוקולד לבן קצוץ

120 מ"ל שמנת מתוקה

תמצית וניל

מחממים את השמנת במיקרו כדקה עד שהיא חמה מאוד. יוצקים על השוקולד הלבן. ממתינים 1-2 דקות שהשמנת החמה תמיס את השוקולד ומערבבים. במידה והשוקולד לא נמס לגמרי מחממים כמה שניות במיקרו לפי הצורך.

קיצור דרך: ותרו על גנאש השוקולד לבן וקשטו סופגניות במילוי קרם וניל, שוקולד או ריבת חלב.


אז איזו סופגניה הכי עשתה לכם את זה? ספרו לי בתגובות

שיהיה חנוכה טעים וקסום!

רוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של הפוסטים ולהישאר מעודכנים?

בואו לעקוב אחריי בפייסבוק – לחצו כאן

נעים להכיר

bottom of page