top of page
Inbal Photo.jpg

נעים מאוד

לפני שלוש ומשהו שנים החלטתי לפתוח את הבלוג שלי טה-דה! כאן אני משתפת ברעיונות כיפים ליצירה, מדריכי סטיילינג לבית ואוכל טעים ופוטוגני שאני אוהבת להכין. להמשך קריאה..

אתם מוזמנים לדפדף, לקבל השראה, לשתף חברים, לשאול ולהגיב :)

ענבל

הישארו מעודכנים

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Pinterest

חולה על עיצוב?

איזה קטע, גם אני!

רוצה להישאר בעניינים?

להצטרפות 

תודה ששלחת!

חיפוש באתר

פוסטים חמים

תגיות

אינסטגרם

איך להפוך קרש עץ פשוט למגש גיאומטרי



אני אוהבת פרויקטים תוצרת בית אבל לפעמים הם מרגישים קצת יותר מדי ... תוצרת בית. הפעם, רציתי לצאת קצת מקומפורט זון שלי ולהכין משהו שלא נראה בכלל DIY.

כבר הרבה זמן שהפרוייקט הזה מתבשל לי בראש. בהתחלה רציתי לנצל את אחת מפיסות עץ האורן שרכשתי פעם לפרוייקט אחר ולא עשיתי בהן שימוש ומאז ממתינות שאעשה מהן משהו. אבל לאחר מחקר קצר הבנתי שעץ אורן פחות עמיד ומומלץ להשתמש בחתיכת עץ כבד יותר כמו אגוז, או אלון. רק שאין לי מושג מאיפה משיגים כאלה.. ואז נזכרתי בקרש החיתוך שלי מאיקאה, שעשוי מעץ מלא. הוא נגיש, זול וקל לחתוך אותו.

הו, איך שאני אוהבת איקאה hack טוב.

בפרוייקט הזה נעזרתי באבא שלי (וזו ההזדמנות להגיד - תודה אבא!) לחיתוך במסור חשמלי. אני יודעת שלא לכולם יש גישה לציוד כזה, אבל לגמרי אפשר לעשות את זה עם מסור ידני. זה רק יקח יותר זמן ומאמץ, אך כאמור, בהחלט אפשרי. שימו לב שאתם עובדים בצורה בטוחה ומצמידים בעזרת מלחציים את הקרש לשולחן העבודה.

מה צריך?

- משוף / נייר זכוכית

- עיפרון

- סרגל

- מסור חשמלי / ג'יקסו / מסור ידני

מה עושים?

אוקי, אז התחלתי עם קרש החיתוך מאיקאה.

מסמנים עליו בעזרת סרגל ועיפרון, את הצורה שבחרנו. אני החלטתי להוריד את החלק עם חור לתלייה וליצור את הצורה הגיאומטרית. מדדתי מהקצה הרחוק מהחור 38 ס"מ וסימנתי. לאחר מכן סימנתי את קווי האמצע מכל פאה, מתחתי קו ממרכז האורך ל-7 ס"מ פנימה בכל פינה.


בשלב הבא, חותכים במסור או בג'יקסו לאורך סימון העיפרון (לפי הקווים המקווקוים הלבנים).


יופי. עכשיו כשהחלק המסובך מאחורינו, נתקדם לשלב הבא בו מעגלים את הקצוות החדים והפינות בעזרת משוף (מן מוט מתכת ועליו זיזים חדים המשמש להחלקת פני השטח) או שפשוט כורכים סביב אחת משאריות העץ נייר ליטוש עבה ומלטשים איתו.



מנקים היטב את הקרש משאריות הלכלוך והאבק.

ולבסוף, מושחים ביסודיות את הקרש בשמן לטיפול בעץ, לפי ההוראות שכתובות על הבקבוק, שהן למעשה למרוח באמצעות מגבת או נייר סופג את פני השטח בהרבה שמן, ולחזור על הפעולה 24 שעות אחרי.



וטה-דה! קרש החיתוך הגיאומטרי שלנו מוכן.

תודו שלא חשבתם שמדובר בכל כך מעט עבודה...




לדעתי מהמם להניח אותו על השיש כפיס עיצובי, או להגיש עליו גבינות בשבועות! אבל על כל זאת ועוד בפוסט הבא.. אז אל תשכחו להישאר מעודכנים :)


אשמח לשמוע מכם! אז אם יש לכם שאלות, הערות או הארות, אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות למטה , או לשלוח לי מייל ל-tadah.creative.blog@gmail.com

נעים להכיר

bottom of page