top of page
Inbal Photo.jpg

נעים מאוד

לפני שלוש ומשהו שנים החלטתי לפתוח את הבלוג שלי טה-דה! כאן אני משתפת ברעיונות כיפים ליצירה, מדריכי סטיילינג לבית ואוכל טעים ופוטוגני שאני אוהבת להכין. להמשך קריאה..

אתם מוזמנים לדפדף, לקבל השראה, לשתף חברים, לשאול ולהגיב :)

ענבל

הישארו מעודכנים

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Pinterest

חולה על עיצוב?

איזה קטע, גם אני!

רוצה להישאר בעניינים?

להצטרפות 

תודה ששלחת!

חיפוש באתר

פוסטים חמים

תגיות

אינסטגרם

תחתיות בטון ונחושת


בטון לגמרי חווה את הרגע שלו עכשיו. בכל בוטיק אפשר למצוא עציצים, פמוטים ואפילו רהיטים מדהימים. אם אתם קצת כמוני, כשאתם רואים משהו יפה בחנות מיד תחשבו לעצמכם שאתם לגמרי יכולים לעשות כזה לבד. בהרבה מהפעמים אני טועה, וזה לא מצליח. אבל כשראיתי את תחתיות בטון, ידעתי ששווה לנסות.

לא מזמן אחותי עברה דירה ורציתי לתת לה מתנה קטנה כחנוכת בית. התלבטתי בין עציץ.. אולי צנצנת עוגיות.. אבל הרעיון עלה בראשי דווקא כשבאתי אליה לקפה, ולא היו לה תחתיות לכוסות. התאהבתי בשילוב של בטון עם צבעים מטאלים, שלגמרי משדרג תחתיות בטון פשוטות וזו הייתה ההזדמנות ליישם.

כבר הרבה זמן רציתי להתנסות בבטון ותחתיות היו פרוייקט מושלם בתור התחלה, כי הן ממש פשוטות להכנה, וניראות כמו משהו שנרכש בחנות עיצוב מגניבה.


מה צריך?

- מלט אפור

- גביעי נייר לגלידה (ממקס סטוק)

- כלי וכף חד פעמיים לערבוב

- נייר זכוכית דק

- עלי נחושת או זהב

- דבק פלסטי או מודפוג' (mod podge)

- מכחול

- בד לבד

- מים

מה עושים?

דבר ראשון, עבודה עם מלט היא מלכלכת, אז לפני שמתחילים תקפידו להגן על משטח העבודה והבגדים.

בקערת פלסטיק חד פעמית, או מיכל ישן שאין לו שימוש יותר, מכינים את תערובת המלט. היחס הוא בדרך כלל 4 חלקים מלט לחלק אחד של מים. זה לא צריך להיות מדוייק, אנחנו רוצים להגיע למרקם של בלילת פנקייק סמיכה. רק תזכרו שיותר מדי מים יצרו בועות אוויר בבטון ולא יתקבל מרקם חלק.


יוצקים כ-3-4 כפות מהתערובת לגביעי נייר

מוזגים לכל גביע 3-4 כפות תערובת מלט, עד לגובה של 1 ס"מ בערך.

דופקים קלות את הגביע על המשטח כדי להוציא את בועות האוויר, ומניחים לייבוש של 24 שעות.


מלטשים את הבטון בעזרת נייר ליטוש

כשהבטון יבש משחררים בעדינות את היציקה מהגביע. כרגע הבטון יבש אבל לא לגמרי קשה. זה הזמן לשייף מעט עם נייר ליטוש דק את הדפנות והקצוות הלא יפים. מנקים את התחתיות משאריות הבטון המלוטש ולאחר מכן, רצוי לתת לתחתיות עוד כמה שעות להתייבש לפני שממשיכים לשלב הבא.



מורחים מעט מודפוג' על הצד היפה של התחתית ומניחים בעדינות את עלי הנחושת, מניחים לדבק כ-15-20 דקות להתייבש ולאחר מכן, מורחים את כל פני השטח במודפוג' או לכה, כדי להגן על התחתית ולשמור עליה לאורך זמן.

לסיום, משרטטים על יריעת לבד עיגולים בקוטר קצת יותר קטן מגודל התחתית, אפשר להשתמש בכוס או חפץ אחר שמתאים בגודל, גוזרים ומדביקים בצד האחורי של כל תחתית, כדי להגן על השולחן מפני שריטות.

וטה-דה! תחתיות הבטון היפיפיות מוכנות.



אם הכנתם אשמח לראות, 

שלחו לי תמונות ל tadah.creative.blog@gmail.com 

נעים להכיר

bottom of page