top of page
Inbal Photo.jpg

נעים מאוד

לפני שלוש ומשהו שנים החלטתי לפתוח את הבלוג שלי טה-דה! כאן אני משתפת ברעיונות כיפים ליצירה, מדריכי סטיילינג לבית ואוכל טעים ופוטוגני שאני אוהבת להכין. להמשך קריאה..

אתם מוזמנים לדפדף, לקבל השראה, לשתף חברים, לשאול ולהגיב :)

ענבל

הישארו מעודכנים

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Pinterest

חולה על עיצוב?

איזה קטע, גם אני!

רוצה להישאר בעניינים?

להצטרפות 

תודה ששלחת!

חיפוש באתר

פוסטים חמים

תגיות

אינסטגרם

עושה סדר / איך להפוך זבל לפמוטי זהב


רשמית, האביב כבר פה, ויחד איתו היסטריית הנקיון השנתית לקראת פסח. בשבוע שעבר התחלתי לסדר. התברר לי שיש לי הרבה דברים, וגם שלא חסר מה לנקות. אני אף פעם לא רוצה להתחיל לנקות, אבל יש משהו קצת ממכר בניקיון באביב. כל מגירה נקייה ומסודרת נותנת עוד דרייב להמשיך לנקות, לסדר, לאוורר, לארגן מחדש ולהיפטר מדברים בלתי נחוצים.

תוך כדי שסידרתי, נתקלתי באוסף נרות ישנים בכוסות זכוכית שאין לי מושג למה שמרתי. רגע לפני שהשלכתי אותם, החלטתי לתת להם הזדמנות שניה, להפוך למשהו אחר. כבר כמה פעמים נתקלתי בפריטים מזכוכית מרקורי עם לוק עתיק ומחוספס, והחלטתי לנסות להכין בעצמי. אם אתם שואלים את עצמכם מהי זכוכית מרקורי, זוהי טכניקה שהומצאה בצ'כיה במאה ה-19. מדובר באלמנטים מזכוכית שצבועים מבפנים בכספית (הלו היא 'מרקורי'), מה שיוצר מראה של כאילו כסף ולכן היא נחשבה כ'כסף לעניים'. היום כמובן משתמשים בתחליפי כספית, מאחר ונמצא שהיא מסוכנת.

בדרך כלל משתמשים לפרוייקט הזה בספריי צבע כסף (באפקט מראה), אבל העדפתי להשמיש ספריי זהב שהיה לי בבית וכך יצא שלא ביזבתי אפילו אגורה!

אז ברוח הפוסט הקודם, על עיצוב שולחן החג, הכנתי לכם הדרכה לפמוטי מרקורי מושלמים! פרוייקט פשוט וקל שאי אפשר לטעות בו, כיף להכין והתוצאה מהממת. כמובן שהם יכולים להשתלב בעיצוב שולחן או אפילו כמתנה.

מה צריך?

- כלי זכוכית

- מאסקינג טייפ

- ספריי זהב / כסף (רצוי עם אפקט מראה, אבל לא חובה)

- בקבוקון ספריי

- נייר סופג

- חומץ

- מים

מה עושים?

מנקים ומייבשים טוב טוב את כלי הזכוכית. חשוב לתת להם זמן להתייבש באוויר ולא לנגב עם נייר או מגבת, כדי שלא ישארו סימנים.


פמוטי זהב זכוכית מרקורי ׀ טה-דה! בלוג

מערבבים בבקבוק הספריי רבע כוס מים ורבע כוס חומץ.

לאחר מכן, מכסים במאסקינג טייפ את כלי הזכוכית מבחוץ. מניחים אותן במקום מאוורר על נייר עיתון, או מפת פלסטיק כדי לא ללכך את משטח העבודה.


פמוטי זהב זכוכית מרקורי ׀ טה-דה! בלוג

מרססים את הכוסות מבפנים בספריי זהב במרחק כ-10-15 ס"מ. חשוב להקפיד לנער את הבקבוק לפני כל ריסוס. כשמדובר בספריי צבע, עדיף להיות בגישה של פחות זה יותר, כי שכבה עבה מדי עלול ליצור טיפות ומריחות. מרססים בתנועה מעגלית כך שכל פנים הכוס צבוע בשכבה דקה של צבע.


פמוטי זהב זכוכית מרקורי ׀ טה-דה! בלוג

מניחים לכוסות כמה שניות להתייבש ולאחר מכן מרססים על הצבע את תערובת החומץ והמים. מניחים לייבוש של עשר דקות בערך, עד שטיפות החומץ והמים מתאדות והצבע מתייבש. החומץ מעכל את הצבע ויוצר מראה ישן ומחוספס.

חוזרים על התהליך כ-3-4 פעמים נוספות, ובין לבין סופגים את טיפות החומץ והמים בנייר סופג. פשוט מצמידים את הנייר הסופג לדופן הכוס ובטפיחות קלות סופגים את הנוזל.


פמוטי זהב זכוכית מרקורי ׀ טה-דה! בלוג

פמוטי זהב זכוכית מרקורי ׀ טה-דה! בלוג

מניחים לפמוטים להתייבש באופן מלא. ו..

טה-דה! הפמוטים מוכנים!


פמוטי זהב זכוכית מרקורי ׀ טה-דה! בלוג

פמוטי זהב זכוכית מרקורי ׀ טה-דה! בלוג

פמוטי זהב זכוכית מרקורי ׀ טה-דה! בלוג

אם הייתי משתמשת בספריי עם אפקט מראה, היה לפמוטים יותר גלאם, אבל דווקא אני אוהבת את מראה המט, הקצת יותר אורגני שמשתלב ממש טוב על עיצוב השולחן מהפוסט הזה.

אז מה דעתכם על הפרוייקט הקליל הזה? כתבו לי בתגובות

חג שמח!

ענבל

נעים להכיר

bottom of page